-->
טבע וילונות
A
A
A
A
יצירת קשר
שילחו הודעה ונציג יחזור אליכם בהקדם
צור קשר:
השאר פרטים
השאירו הודעה ונחזור אליכם בהקדם
התקשר עכשיו: 053-57575753
ניקוי ספות מאבק

ניקוי ספות מאבק

קרדית אבק הבית הגיעה לתודעה שלנו לפני כמה שנים כמחוללת אלרגיות נפוצה. מאז, לא מעט אנשים מנסים להיפטר מקרדיות האבק בביתם ללא הצלחה על ידי חומרי הדברה שונים, ניקוי בשיטות 'סבתא' ואמצעים אחרים. למרות שהקרדיות אינן מסוכנות לכשעצמן, הדאגה מפני קיומן בהחלט מוצדקת ואכן חשוב מאוד להיפטר מהקרדיות שחיות בביתנו. אבל איך נפטרים מקרדית אבק הבית? למה בעצם כל כך חשוב להדביר את הקרדית?

למה חשוב להיפטר מהאבק?

קרדית אבק הבית היא יצור מיקרוסקופי שהפך את הבית שלנו לביתו שלו. הקרדיות חיות באופן בלעדי כמעט בבתינו ואינן מצויות בטבע, הן ניזונות מקשקשי עור הנושרים מגוף האדם ובעלי חיים אחרים בבית ומתרבות ללא בקרה. הקרדית עצמה לא מסוכנת בשום צורה ודרך, היא לא עוקצת או מעבירה מחלות אך היא כן נחשבת לאחד מגורמי האלרגיה הנפוצים ביותר בעולם. הקרדית כל כך קטנה עד שהיא נישאת על כל משב רוח, אפילו דפדוף בעיתון מניע את הקרדית ממקום למקום.

הפרשותיה של הקרדית קטנות אף יותר ואלו נכנסות למערכת הנשימה שלנו, שם הן מעוררות תגובה אלרגית. אנשים רבים אלרגיים לקרדית האבק ואוכלוסיות רגישות כמו חולי אסטמה למשל עשויות לפתח תסמינים קשים בעקבות נוכחות הקרדית. הקרדית אוהבת לחות וחום ומתרבה על ספות, מזרנים, וילונות ובדים אחרים. ניקוי ספות ומשטחים נוספים בהם יש נוכחות של הקרדית היא הדרך היחידה להיפטר ממנה.

ניקוי ספות מקרדית באמצעים ביתיים

האם אפשר לעשות ניקוי ספות מקרדית באמצעים ביתיים? קשה מאוד להיפטר לחלוטין מהקרדיות והפרשותיהן באמצעים ביתיים, חומרי הדברה שנמכרים בחנויות עשויים לגרום בעצמם לתופעות לוואי אצל אוכלוסיות רגישות והסובלים מאלרגיות. שואבי אבק ביתיים גם הם לא יעילים מאוד נגד הקרדית אך עשויים לעזור במקצת. כדי להוריד את כמות הקרדיות בבית חשוב מאוד לאוורר שטיחים ווילונות ולחשוף אותם לקרינת שמש ישירה בה הקרדית אינה יכולה לשרוד. ניקוי ספות יש לעשות פעם בשבוע לפחות בצורה יסודית עם שואב אבק. כך גם מזרנים, משטחי רביצה של בעלי חיים וכו'.

ניקוי ספות מקצועי

דרך נוספת לשמור על ריכוז קרדיות נמוך יותר היא הורדת הלחות בבית, הקרדית מעדיפה סביבה לחה וחמימה ומתרבה במיוחד בחודשי הקיץ החמים. הפעלת מיזוג אוויר שמוריד את הטמפרטורה והלחות בבית יעזור להוריד את מספרי הקרדיות למינימום. ניקוי ספות מאבק הבית על ידי חברת ניקיון מקצועית. למרות מאמצינו הטובים ביותר, קשה מאוד להיפטר מקרדית האבק ואם מישהו מבני ביתכם סובל מאלרגיה לקרדית או בעל מערכת נשימתית רגישה חשוב מאוד לפנות לחברת ניקיון מקצועית. ניקוי ספות, מזרנים, וילונות צבעוניים וכו' על ידי חברה מקצועית שעושה שימוש בחומרים הקוטלים את הקרדית, שואבי אבק תעשייתיים חזקים וקרינת UV יבטיחו לכם בית נטול קרדיות לתקופה ארוכה. מומלץ לעשות תהליך זה בבית לפחות פעם בשנה לשמירה על סביבה נקייה מקרדיות.