-->
טבע וילונות
A
A
A
A
יצירת קשר
שילחו הודעה ונציג יחזור אליכם בהקדם
צור קשר:
השאר פרטים
השאירו הודעה ונחזור אליכם בהקדם
התקשר עכשיו: 053-57575753
עיצוב וילונות עם לולאות

עיצוב וילונות עם לולאות

מחסור של תקופת מלחמת העולם השנייה השפיע על עיצוב וילונות וחומריהם כחלק מהכרח הקיצוב. ציפוי מזרנים, מטליות ומשי מצנח צבוע שימשו בלית ברירה כחומרים לוילונות. כותנה מודפסת כפרית עם פרחים וסבכה הפכה לאופנה פופולארית. גוונים עמוקים כמו אדום יין, אורן ירוק וחום זהוב היו הצבעים המוצלחים ביותר ויצאו עם המראה שהיה אז פופולרי. כאשר היה מספיק בד זמין נוספו לולאות וקרניזים מבד. חנויות כלבו החלו גם להציע וילונות מוכנים בשנות ה - 40.

רקע היסטורי על הוילונות

סלון עם וילונות בדבשנות ה-50 לא היו חידושים גדולים בעיצוב וילונות. קרניז התיבה הרגיל מרובע או מעוגל בשילוב עם וילונות ישרים תלויים היה הבחירה הנפוצה. וילונות מוכנים עם בדים זולים והדפסים של פרחים ודוגמאות היו לאופציה זולה ופופולארית. תריסים ונציאניים הפכו אופנתיים שוב והוצעו במגוון צבעים רחב. מגוון של תריסים אחרים גם הופיעו, לרבות תריסי ההאפלה כדי לעזור לאנשים לישון. עד לשנות ה-70 האומנות הפכה ליותר שימושית והשפיעה על עיצובי הוילונות.

וילונות לולאות בעיצובים מודרניים

בצד העיצובים הויקטוריאנים הקלאסיים והכפריים העממיים, התפתחו עיצובים אומנותיים ונועזים יותר. וילונות יוצרו עם חומרים הרבה יותר עבים ויוקרתיים להשגת מראה מלא יותר, קפלים, עיטורים חריצים ורוזטות, שולבו יחד עם צורות של משולש, טרפז וצורות לא סימטריות, שהתאימו לריהוט ולעיצוב הפנים שהוכנסו בו יותר ויותר אלמנטים לא קונבנציונאליים – גם במוצרים לקהל הרחב.

בדים לוילונות לולאות

דוגמה פשוטה כגון משבצות ובדי שירות אחרים היתה מאפיין של שנות ה - 40. מורשת נוספת של המלחמה הייתה השימוש בערכות צבעים מוגבלות בעיצוב בדים. רוב העיצובים המיוצרים בבריטניה בשלב זה משתמשים בלא יותר משניים או שלושה צבעים על רקע אפור, לבן או שחור ניטראלי. דפוסי רקמה של המאות ה - 16 וה -17 היו מקורות השראה פופולריים עבור עיצובים לאריגים ובדים מודפסים עבור תעשיית הוילונות.

וילונות בשנות ה - 50

שנות ה - 50 הביאו עימם עיצוב וילונות בהדפסי פרחים מודגשים, בגאומטריה ג'אזית ומבנים מופשטים. המדע והטכנולוגיה הפכו מקורות השראה. הדפסים קטנים יותר עבדו היטב עם המראה החדש והמתוחכם של שנות ה - 60. העיצובים נקיים, צבעים בהירים ופשוטים, העיצובים המודרניים של בדים סקנדינביים הפכו לפופולריים.

אומנות וילונות

השפעה נוספת הגיעה מאמנות - פופ ארט ועיצוב גרפי. חידושים בעולם בדי הוילונות כללו עיצובים אדריכליים שחורים ולבנים מרשימים עם מוטיבים קלאסיים, בדים המציגים שילובי צבעים דרמטיים, ובדים המשקפים מגוון רחב של התייחסות היסטורית וגיאוגרפית.