-->
טבע וילונות
A
A
A
A
יצירת קשר
שילחו הודעה ונציג יחזור אליכם בהקדם
צור קשר:
השאר פרטים
השאירו הודעה ונחזור אליכם בהקדם
התקשר עכשיו: 053-57575753
טיפים להתאמת וילון לחלון

טיפים להתאמת וילון לחלון

אספנו המלצות וטיפים אלו להתאמת הוילון לחלון שלכם, כדי שתוכלו לעשות את הבחירה הנכונה בכל חדר, ולוודא שאתם מוציאים את המיטב והמרב מעיצוב הבית או העסק שלכם.

התאמת וילון לחלוןזכרו כי ישנם אלמנטים שונים בעיצוב ומעבר להתאמת הוילון לחלון.

ובכדי ליצור תמונה מושלמת של עיצוב מלא, יש לראות את התמונה בשלמותה, עם כמה שיותר אלמנטים. חלונות שונים בחדרים שונים מבקשים מאיתנו להשתמש בוילונות שונים. חלונות בלגיים גדולים לא יקבלו את אותם הוילונות כמו חלונות ציר אחד או חלונות קטנים להכנסת אור לחללים קטנים.

הבחירה בוילון הנכון

הבחירה בוילון הנכון מתחילה בהבנת הצורך, בהתאם לחדר ולסוג החלון.

  • אם החלון נועד להכניס אור לחדר, מוטב להשתמש בוילון המאפשר חדירת אור. כיום ישנם וילונות אשר נותנים מראה של וילונות מלאים, ללא חריצים, אך בד בבד מאפשרים חדירה של אור מלא לחדר. שאלו את עצמכם כמה אור אתם רוצים בחדר ולאיזה כיוון פונה החלון, תוך שאתם זוכרים כי השמש עוברת בשמיים ממזרח למערב, בדרום.
  • אם מדובר בחדר השינה – זכרו כי תרצו גם אפשרות לחושך מוחלט, וגם אפשרות להכניס אור מרענן של זריחה. לכן מומלץ לשקול וילונות מדורגים, עם כמה אפשרויות ואולי וילונות מתכווננים ידנית או חשמלית.
  • אם החלון פונה ישירות לביתם של שכנים או לרחוב, כדאי לבחור וילון המסתיר את פנים הבית - וילון אטום. שימו לב כי יכול להיות קונפליקט בין הצורך שלכם באור בחדר זה לבין הצורך בפרטיות, ולכך ישנם פתרונות בצורת וילונות מדורגים, חצי שקופים, וכיו"ב, וילונות המאפשרים לאור לחדור, אך לא מאפשרים לשכנים להציץ. אל תשכחו להתקין סורגים שקופים.
  • צבעים שונים מביאים איתם איכויות שונות, ותחושות שונות בחדר. כדי להצליח במלאכת העיצוב, כאשר הצלחה נמדדת בתחושה שמקבלים מהשהות בחדר, יש לקחת בחשבון התאמת צבעים. דבר זה נכון לכל אובייקט בחדר ובטח שלוילונות. בחדר סגור, או עם מעט פתחים וחלון קטן, מומלץ לבחור בבדים דקים ושקופים, אשר יוצרים אווירה של קלילות, ומהווים קונטרה לתחושת הסגירה של החדר.

  • מצד שני, בדים כהים יוצרים אווירה כבדה יותר ויכולים להיות מוגזמים בחדרים קטנים או חדרים שמהותם היא קלילות ומשחק, כמו חדר הילדים או המטבח. 

המידה של הוילון

כשבוחרים מידה לוילון, יש מספר אלמנטים שיש לקחת בחשבון:

  • אם הוילון תלוי מהתקרה
  • מלולאות המושחלות על מוט,
  • או אולי על מסלול ייעודי, או בסידור אחר? 

כל אחד מהם דורש תשומת לב לגודל החיתוך והעיצוב, שכן מעבר לגודל החלון, ישנה מסגרת, ומבחינת העיצוב, חשוב כי הוילון יכסה גם אותה. היעזרו בבעל מקצוע לקבוע את גודל הוילון, שכן הגלילים מגיעים לרוב בגדלים סטנדרטיים, ויש דרך חיתוך חסכונית יותר בבד שתאפשר לכם לקבל יותר תמורת הכסף שלכם.